Vacature Financiële Professional Impact

Financiële Professional Impact in Dordrecht

Adviseur Planning en Control

|

Als Adviseur Planning & Control geef je financieel advies op brede vraagstukken die betrekking hebben op projecten in de openbare ruimte en de klimaat- en duurzaamheidsopgave. Daarnaast speel je een rol in de bestuurlijke planning & control cyclus. Wil jij aan de slag in een overzichtelijke gemeente met grote stedelijke vraagstukken? Lees dan snel verder!

Waar kom je te werken?

Je gaat aan de slag binnen het team Planning & Control van het cluster Versterking Bestuur & Organisatie (VBO). In het team zijn 22 enthousiaste, zelfstandige en vakkundige professionals werkzaam. Wij werken nauw samen met andere teams uit het cluster VBO.

Wie zijn wij?

De gemeente Dordrecht. Niet zomaar een stad. Een eiland. Een stad met verborgen kwaliteiten. Een stad waar bijzondere dingen gebeuren. Maar waarover Dordtenaren niet opscheppen.

Werken voor Dordrecht is extra leuk, omdat de stad precies de juiste schaalgrootte heeft: de stad biedt complexe grootstedelijke uitdagingen en tegelijkertijd is de organisatie compact genoeg om slagkracht en korte lijnen te behouden. Dordrecht is daarmee de perfecte omgeving om jouw talent voor in te zetten.

Wat ga je doen?

Als Adviseur Planning & Control ondersteun je de gemeente Dordrecht op het brede terrein van financiële advisering. Jij bent dé verbindende schakel tussen verschillende organisatieonderdelen en de sparringpartner van het management. Dit betekent dat je weet wat er speelt in het netwerk en ook proactief informeert over risicofactoren rondom financiële aspecten. Je geeft advies over de mogelijkheden en onmogelijkheden binnen de bestaande wet- en regelgeving en de gemeentelijke kaders en richtlijnen.

Daarnaast heb je een rol in de bestuurlijke Planning & Control cyclus. Je bent het aanspreekpunt voor het management en de budgethouders van de organisatieonderdelen die onder jouw verantwoording vallen. Je geeft uitvoering aan de financiële advisering op bestuurlijke voorstellen, ontwikkelingen en bijdragen aan de planning & control cyclus. Met een integrale blik geef je gevraagd én ongevraagd advies.

Planning & Control opereert als één team en is georganiseerd naar inhoudelijke domeinen. Jouw focus ligt met name op de advisering van onderhoudsprojecten in de openbare ruimte en de klimaat- en duurzaamheidsopgave.

Wat neem je mee?

  • Hbo+ werk- en denkniveau op het gebied van financiën;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare ervaring op het gebied van financiën en de planning & control cyclus, bij voorkeur met actuele kennis van gemeentelijke financiën en regelgeving;
  • Goed ontwikkelde adviesvaardigheden, die je zowel mondeling als schriftelijk laat zien.

Je bent een spontane collega met een gezonde dosis humor en flair. Deze functie vraagt om een aanjagende én uitvoerende rol. Met een open blik ben je in staat het gehele werkveld te overzien. Je bent je bewust van je omgeving en jouw invloed hierop. Initiatief, overtuigingskracht en het leggen van verbanden zijn daarin belangrijk.

Wat bieden we jou?


Wij bieden je een mooie uitdagende baan met veel ruimte voor initiatief en zelfontplooiing in een organisatie en een team met een informele sfeer en een prettig werkklimaat. Verder kun je rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 36 uur per week. Bij goed functioneren wordt dit omgezet naar een vast dienstverband
  • Een salaris van maximaal €5.997,- bruto per maand (schaal 11, cao gemeenten bij 36 uur per week). Je exacte salaris is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • 23 vakantiedagen per jaar (als je fulltime werkt). Daarnaast ontvang je een maandelijkse opbouw van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% over je salaris. Dit IKB (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering) kun je fiscaal voordelig inzetten voor een aantal zaken zoals bijvoorbeeld: kopen van extra verlof (bij 36 uur maximaal 144 uur) of uitruil woon-/werk kilometers of de aanschaf van een nieuwe fiets. Het bedrag uit laten betalen kan ook.
  • Verder kom je in aanmerking voor een reiskostenvergoeding bij het werken op kantoor of thuiswerkvergoeding bij thuiswerken;
  • Ruimte om jezelf en als teamlid te ontwikkelen door cursussen en trainingen te volgen.

Werken voor Dordrecht is extra leuk omdat de stad de juiste schaalgrootte heeft: de stad biedt complexe grootstedelijke uitdagingen maar de organisatie is overzichtelijk genoeg voor de nodige slagkracht en korte lijnen. Talent krijgt volop kans. Er is ruimte voor ontwikkeling voor mensen die met ons uitdagingen willen aangaan.

Enthousiast geworden? Solliciteer dan direct via onderstaande sollicitatiebutton. Vind je het lastig om een motivatie te schrijven? Geen probleem, een videomotivatie of een overtuigend telefoontje mag ook! Meer weten of eerst een kopje koffie drinken? Ook dat kan! Neem contact op met () via .



Functie:financiële professional impact
Startdatum:03-03-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:5997 – 5997
Uren per week:1 – 40

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Hendrik-Ido-Ambachtkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de hendrik-ido-ambachtkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Financiële Professional Impact Gemeente Dordrecht 03-03-2024

Bekijk ook andere vacatures